Alla har möjlighet att lämna synpunkter, klagomål och förbättringsförslag om olika delar av skolans verksamhet. I regel sker en första kontakt med klassläraren eller annan direkt berörd medarbetare. I sådana fall då denna kontakt inte förlöper på ett tillfredsställande sätt skall rektor kontaktas. Rektorn har till uppgift att vidta nödvändiga åtgärder och ha fortsatt kontakt med den som framför sitt ärende.

Medarbetaren som tar emot ett ärende skall informera den som framför ärendet vilka ytterligare instanser det finns att rikta sig till. Kedjan ser ut som följer: Medarbetaren hänvisar till rektorn, rektorn till huvudmannen.

För att kontakta rektor kan du maila till denna adress:
rektor@solvikskolan.se

För att förmedla synpunkter direkt till huvudman använd länken nedan. Fyll i formuläret så kommer du att kontaktas av någon från styrelsen inom kort.

Formulär

Läs mera om hur styrelsen hanterar inkomna synpunkter och klagomål här:
 Rutin för hantering av klagomål och synpunkter till styrelsen